Intrebarile sunt de fapt raspunsuri

Allan Pease - Întrebările sunt de fapt raspunsuri
Fotografie: Ioana Gramaticu

Întrebările sunt de fapt răspunsuri
, își intitulează Allan Pease cartea aparută la Curtea Veche în 2007. Eu am cumpărat-o de la Libraria pe Bicicleta, care-și plimba carțile prin parcul Kiseleff, în cautare de cititori.

Cartea ne poartă pe latura vânzarilor piramidale de tip
Multi Level Marketing (MLM). O recomand celor care doresc sa își îmbunătșțească tehnicile de vânzari din orice domeniu.



Ce îi motiveaza cu adevarat pe oameni sa cumpere?
Avem două mari nevoi: fiziologică și pshihologică. Cumpărăm lucruri pentru ca organismul nostru să poată supraviețui, gen hrană, îmbrăcăminte etc. Ne cumpărăm o pereche de pantofi pentru a ne proteja picioarele la mers, dar îi alegem, psihologic vorbind, în funcție de ce ne place, ce nu ne place și de cele mai multe ori de ceea ce ne este impus de societate prin ”anul asta se poarta cutare și cutare lucru”.
”Nu face niciodată presupunei referitoare la motivațiile oamenilor.”

Ne mișcăm necontenit în ritm de turmă. De ce?
Nu ar fi mai bine sa ne simțim bine în pielea noastră așa cum suntem?

De partea cealaltă, a omului care vinde un produs pentru că crede cu adevarat în el sau vinde  un produs pentru că trebuie sa îl vânda, este cu totul o altă poveste. Acești oameni studiază comportamente, reacții, atitudini. Sunt oameni care au un dar înnascut să îl facă pe pantofar să cumpere pantofi. Sunt și oameni însă care își doresc să activeze în acest domeniu al vânzărilor. Cartea este dedicată ambilor. Primii pot să-și îmbunătățească tehnicile, iar cei din urmă le pot învăța. Nu poți ține pasul în vânzari dacă tu efectiv nu poți vinde.

Eu recunosc ca am pierdut teren pentru ca sunt genul, daca îți place ce am de vânzare ok. Daca nu, asta e. Mergi mai departe. Poate trebuia să insist sț îți găsesc un produs care ți se potrivește și care ar fii perfect pentru tine. Dar nu am facut-o. Nu bag pe gât produse ca apoi sa le cumperi și să le arunci în dulap, uitând de ele pentru vecie. E munca mea și deși ai cumparat produsul, eu pun suflet și continui să îmi pese ceea ce se întâmpla cu el. Un adevarat specialist al vânzarilor nu face așa, el vinde. De asta ar trebui ca producătorii sa se ocupe de produs și vânzatorii de vândut.

”Nu-ți pierde timpul cu oameni care n-au speranțe, visuri sau priorități.”
Ei te vor face sa pierzi timpul. și timpul tau e prețios.


De ce ai intra tu într-un sistem de vânzari?
Ce te-ar motiva sa o faci?



Visit the SEO PAL Facebook page  Follow seo_pal on Twitter  Submit to LinkedIn  Visit the SEO PAL Google+ page  Follow lyubeng on Pinterest   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Părerea ta contează!